نامه اداری

  در لغت به معناي کاغذ نوشته شده و در اصطلاح عبارت است از مکاتباتي که با هدف معين ومشخص بين اشخاص حقيقي يا حقوقي و هم چنين بين سازمان ها به منظور برقراري ارتباط مبادله مي گردد. به عبارت ديگر به کليه مکاتباتي که در داخل اداره يا خارج از آن يا از سازماني به سازمان ديگر درباره انجام يافتن کارهاي اداري مبادله مي گردد، گفته مي شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۸۹/۰۵/۲۵ و ساعت 9:51 |
 

   انحراف، هرگونه رفتاری است که با انتظارات جامعه یا یکی از گروه های مشخص درون جامعه منطبق یا سازگار نباشد. به عبارت دیگر، انحراف، دوری جستن و فرار از هنجارهاست و هنگامی رخ می دهد که فرد یا گروهی معیارهای جامعه را رعایت نمی کنند.

  ما معمولاً انحراف را به رفتاری که جنبه منفی دارد، اطلاق می کنیم. مانند بزهکاری، اما فردی که قدم فراتر از معیارهای جامعه می گذارد، نیز می تواند رفتارش انحراف محسوب شود.

 

برای مطالعه بیشتر، ادامه مطلب پائین را کلیک کنید.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۸۹/۰۵/۰۹ و ساعت 9:30 |
 

مشخصات يا ويژگي هاي يك گزارش خوب

۱- گزارش بايد صرفاً منعكس كننده حقايق باشد و در هيچ موردي اطلاعات غيرمستند ارائه نشود.

۲- گزارش بايد سرشار از اطلاعات لازم وكافي باشد و از مطالب غيرضرور جلوگيري شود.

۳- گزارش بايد در حد مطلوب ارائه شود؛ نه طولاني، نه مختصر.

۴- گزارش ارائه شده بايد جديد باشد تا به حل مسائل و مشكلات و هم چنين به ازدياد اطلاعات كمك نمايد.

۵- گزارش بايد از اظهارنظر صريح و قطعي در مورد مسائل مشكوك به دور باشد.

۶- نقل و قول ها بايد دقيق و بدون تحريف آورده شود.

۷- قواعد درست نويسي رعايت گردد.

 

نقاط ضعف يك گزارش : 

۱- ضعف انشائي و جمله نويسي

۲- تركيب غلط از نظر فصل بندي و پاراگراف بندي مطالب

۳- اظهارنظر بدون ارائه جدول، نمودار و غيرمرتبط با آن

۴- وجود تناقض در بخش هاي مختلف

 

+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۸۹/۰۵/۰۹ و ساعت 9:8 |

 

طبق يك قاعده معمول و كلي، گزارش ها به سه دسته متمايز تقسیم بندی می شوند:

 

      ۱- اطلاعاتي 

      ۲- تحقيقي      

      ۳- تحليلي 

 

برای مطالعه بیشتر، ادامه مطلب پائین را کلیک کنید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۸۹/۰۵/۰۲ و ساعت 11:7 |