رابطه موفق مستلزم داشتن دانش است، دانشی توام با صبوری:

برای درک خود و دیگری زمان بگذارید.

 همه ما نقاط ضعف و قوت اخلاقی داریم اگر رابطه ای رو با شناخت نقاط مشترکتان شروع کردید و وجود تفاهم ها شما را ذوق زده کرده، باید بدانید دیر یا زود در گذر زمان تفاوت ها هم خودشان را نشان خواهند داد. پس با رفتار بالغانه کنترل خودتان و رابطه تان رو حفظ کنید. هرگز به خاطر نقاط ضعف که دارید شرمنده نباشیدT با پذیرفتن آنها می توانید تغییرشان دهید. اما اگر ترس در وجودتان رخنه کند ممکن است بهترین رابطه تان را از دست بدهید.

 گفتگو کردن و حتی درک همدیگر نیازمند دانش است، خودتان رو بشناسید، در مورد ارتباطات اطلاعات کسب کنید تا رنجش کمتری از رفتار ناپخته احساس کنید. زمان عنصر تکرارناپذیری است، وجودش را جدی بگیرید.

+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ و ساعت 7:55 |

 

10 فرمان "رابرت هلر" براي برقراري و حفظ يك رابطه موثر 

 

 1)  ارتباط چشمي را از دست ندهيد. چه در حال حرف زدن باشيد وچه در حال گوش كردن. بهتر است به چشمان طرف مقابلتان نگاه كنيد.

2)  اندكي متمايل نگاه داشتن سر نشان مي دهدكه در حال گوش دادن هستيد و نگاه مستقيم و لبخندتان هم مي تواند نشانگر توجه تان باشد.

3)  وقتي به چشم هاي طرف مقابلتان آرام و خونسرد نگاه مي كنيد او حس مي كند كه شما از آن چه مي شنويد واهمه نداريد

4)  سعي كنيد نگاهتان مستقيم باشد، نه غير مستقيم يا زير چشمي. نگاه مستقيم حاكي از توجه است و نگاه غير مستقيم نماد طفره رفتن.

5)  اگر نشسته ايد، راحت و صاف بنشينيد. قوز كردن ذهن طرف مقابل تان را ناخوداگاه به اين سمت مي برد كه شما اعتماد به نفس كافي نداريد.

6)  اگر ايستاده ايد سعي كنيد دست و پايتان آزاد و راحت باشد. آزاد و راحت بودن شما، ذهن طرف مقابل را به اين سمت مي برد كه استرسي نداريد.

7)  وقتي كسي دارد با شما صحبت مي كند از خم كردن بدنتان به طرفين اجتناب كنيد. اغلب آدم ها اين كاررا ناخوداگاه اين گونه توجيه مي كنند كه شما از صحبت هايشان خسته شده ايد يا نمي خواهيد حرف شان را قبول كنيد.

8)  اگر در حالت ايستاده سينه را جلو بدهيد وگشاده رو باشيد اعتمادبه نفس تان را در ذهن فرد مقابل تثبيت مي كنيد.

9)  وقتي داريد با كسي حرف مي زنيد يا وقتي دارند با شما صحبت مي كنند با گوش هايتان بازي نكنيد كشيدن گوش حسي از ترديد و دودلي را در فرد مقابلتان ايجاد مي كند.

10)  گاهي دست به كمر زدن هم خوب است. مثلا اگر كارمندان يك اداره مديرشان را ببينند كه خونسرد و لبخند زنان دست به كمر زده است عزم و توانايي كنترل او به ذهن شان متبادر مي شود.

+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ و ساعت 8:14 |