مرحله تحليل تبليغ:

1-     ايدئولوژي و اهداف تبليغات: هر چيزي با يك عقيده شكل مي گيرد. به بیان دیگر، يك عقيده باعث شكل گيري هر چيزي مي شود.

2-     شناخت زمينه: اینکه محصول، كالا و ... تولید شده در کجا استفاده شود.

3-     شناسايي منبع: منبع كجاست؟ چه كساني در اين سود شريكند؟

4-     ساختار سازماني مجري تبليغ: ساختار سازماني مجری تبلیغ بيان كننده تفكر شماست.

5-     مخاطبان هدف: فقط براي مخاطبان تبليغ كنيم و تبلیغاتمان طوری باشد که تحت تاثير مخاطب عام باشد.

6-     فنون بهره برداري از رسانه: یعنی از مشاوره هاي رسانه اي برای انجام تبلیغاتمان استفاده کنیم، در دنياي تصوير تبليغ كنیم.

7-     فنون ويژه براي تاثير حداكثري:

     الف ـ تمايلات مخاطب: مخاطب تمايلش چيست؟

     ب ـ اعتبار تبليغ: تبليغ به كدام منبع سپرده شود كه معتبر هم باشد.

      ج ـ رهبران افكار: نخبگان

      د ـ پاداش و تنبيه: تبليغ مبتني بر پاداش و تنبيه

      هـ ـ تماس چهره به چهره : ديدارهاي مردمي كه هنوز هم تاثير دارد.

      و ـ هنجارهاي گروهي (درك همديگر): مشتري خود را راضي مي كند و به هنجار گروهي هم توجه دارد.

      ز ـ نمادها و نشانه ها : نمادهايي كه مخاطب هدف را بشناسد.

      ح ـ موسيقي: استفاده از موسيقي

      ت ـ زبان(بصري كلامي) : نوشتن يك شعار خوب و ماندگاري آن شعار

      ي ـ برنگيختن احساس

     ك ـ انحصار منبع ارتباطي: يكپارچگي ، يعني چند رسانه را تحت تاثير خودت قرار دهي.

8-     واكنش: واكنش مخاطب نسبت به تبليغ چگونه است؟ با ديدن واكنش، شكست يا موفقيت خود را مي فهميم.

9-     ضد تبليغ : گاهی وجود دارد گاهي هم نه. مثل تبليغات مقايسه اي

10- تاثيرات و ارزيابي: اتفاقي اگر در طي تبليغات شما نيفتد، شكست خورده ايد. یعنی باید آثارش مشخص باشد.

+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۹۴/۰۸/۰۹ و ساعت 11:40 |