مرحله تحليل تبليغ:
1- ايدئولوژي و اهداف تبليغات: هر چيزي با يك عقيده شكل مي گيرد. به بیان دیگر، يك عقيده باعث شكل گيري هر چيزي مي شود.
2- شناخت زمينه: اینکه محصول، كالا و ... تولید شده در کجا استفاده شود.
3- شناسايي منبع: منبع كجاست؟ چه كساني در اين سود شريكند؟
4- ساختار سازماني مجري تبليغ: ساختار سازماني مجری تبلیغ بيان كننده تفكر شماست.
5- مخاطبان هدف: فقط براي مخاطبان تبليغ كنيم و تبلیغاتمان طوری باشد که تحت تاثير مخاطب عام باشد.
6- فنون بهره برداري از رسانه: یعنی از مشاوره هاي رسانه اي برای انجام تبلیغاتمان استفاده کنیم، در دنياي تصوير تبليغ كنیم.
7- فنون ويژه براي تاثير حداكثري:
الف ـ تمايلات مخاطب: مخاطب تمايلش چيست؟
ب ـ اعتبار تبليغ: تبليغ به كدام منبع سپرده شود كه معتبر هم باشد.
ج ـ رهبران افكار: نخبگان
د ـ پاداش و تنبيه: تبليغ مبتني بر پاداش و تنبيه
هـ ـ تماس چهره به چهره : ديدارهاي مردمي كه هنوز هم تاثير دارد.
و ـ هنجارهاي گروهي (درك همديگر): مشتري خود را راضي مي كند و به هنجار گروهي هم توجه دارد.
ز ـ نمادها و نشانه ها : نمادهايي كه مخاطب هدف را بشناسد.
ح ـ موسيقي: استفاده از موسيقي
ت ـ زبان(بصري– كلامي) : نوشتن يك شعار خوب و ماندگاري آن شعار
ي ـ برنگيختن احساس
ك ـ انحصار منبع ارتباطي: يكپارچگي ، يعني چند رسانه را تحت تاثير خودت قرار دهي.
8- واكنش: واكنش مخاطب نسبت به تبليغ چگونه است؟ با ديدن واكنش، شكست يا موفقيت خود را مي فهميم.
9- ضد تبليغ : گاهی وجود دارد گاهي هم نه. مثل تبليغات مقايسه اي
10- تاثيرات و ارزيابي: اتفاقي اگر در طي تبليغات شما نيفتد، شكست خورده ايد. یعنی باید آثارش مشخص باشد.