روابط عمومی ها از دیدگاه  مقام معظم رهبری ( حضرت آیت اله خامنه ای )

   روابط عمومی ها باید همه آنچه را که می توان گفت در اختیار مردم بگذارند. به نظر من روابط عمومی ها باید مشخص کنند انتظار مردم و دستگاه ها از آنان چیست؟ باید با مردم صادقانه رفتار شود و با زبان فریب با آنها رفتار نشود. یعنی دور از اغراق و بدون قصد سرگرم کردن مردم با آنها ارتباط برقرار کرد.

 

   با توجه به تعاریف مختلفی که از سوي نظریه پردازان روابط عمومی در خصوص " روابط عمومی " ارائه شده است، می توان به موارد ذیل اشاره کرد که:

 

1- فعالیت روابط عمومی یک تلاش آگاهانه است، نه عجولانه و شتاب زده؛ یعنی عملی است که از پیش باید بررسی تحلیل، تفسیر و طراحی شود.

2- روابط عمومی هنر و علم است که درون و برون سازمان را به همه پیوند می دهد.

3- فعالیت روابط عمومی بر اساس ارتباط دو جانبه متکی است یعنی مدیران را در جــــــریان افکار عمومی قرار می دهد و نظرات مشورتی خود را که متکی بر دانش تخصصی و تجربه است بـه آن ها ارائه می نماید و متعاقباً نظرات و برنامه های مدیران را به اطلاع مخاطبان می رساند.

 4- روابط عمومی زمانی موفق است که از سوی مدیران ارشد و سیاست گذاران سازمان پذیرفته شود و مورد قبول باشد .

 

   مدیران سازمان چنانچه بپذیرند که بخشی از وظایف آن ها، برقراری ارتباط با گروه های داخلی و خارجی سازمان است و روابط عمومی چنین وظیفه ای را از سوی آن ها به نحو احسن انــجام مي دهند در قبول و پذیرش روابط عمومی و بهاء دادن به آن و در اختیار گذاشتن امکانات مادی و معنوی دریغ نخواهند کرد.

 

منابع

- راهبردهای عملی روابط عمومی، تالیف هوشمند سفیدی

- درسنامه روابط عمومی، تالیف پائولا ماتنز کوهن، ترجمه سیدمحمود هاشمی

- کارکردهای روابط عمومی، تالیف کاظم متولی

- فنون روابط عمومی، تالیف هوشمند سفیدی

 

+ نوشته شده توسط محمًد معادیفر در ۱۳۸۹/۱۰/۲۸ و ساعت 12:57 |